Proširena stvarnost (augmented reality, AR) predstavlja tehnologiju koja spaja digitalni svijet s fizičkim okruženjem, omogućujući korisnicima da vide virtualne objekte i informacije u stvarnom vremenu. Evo nekoliko ključnih aspekata o nastanku, primjeni i obrazovnoj upotrebi proširene stvarnosti:
- Nastanak proširene stvarnosti:
- Tehnologija proširene stvarnosti razvijala se kasnije od virtualne stvarnosti zbog većih i složenijih tehničkih zahtjeva.
- Ključne komponente AR sustava uključuju senzore, kamere, prikazivače i algoritme za praćenje i poravnanje virtualnih objekata s fizičkim okruženjem.
- Definicija i karakteristike proširene stvarnosti:
- Proširena stvarnost omogućuje miješanje stvarnog i virtualnog svijeta.
- Karakteristike uključuju prostorno poravnanje i miješanje slike kako bi se virtualni objekti prikazali u stvarnom okruženju.
- Primjena proširene stvarnosti:
- Obrazovanje: AR može poboljšati učenje kroz interaktivne lekcije, virtualne eksperimente i prikazivanje kompleksnih koncepta.
- Medicina: Kirurzi koriste AR za navigaciju tijekom operacija.
- Turizam: AR vodiči omogućuju obogaćeno iskustvo turistima.
- Marketing i oglašavanje: AR se koristi za interaktivne kampanje i prikazivanje proizvoda.
- Primjena u obrazovne svrhe:
- Virtualni eksperimenti: AR omogućuje učenicima da istražuju znanstvene koncepte kroz simulacije.
- Povijest i kultura: AR može oživjeti povijesne događaje i kulturne spomenike.
- Geografija: Učenici mogu istraživati svjetske lokacije kroz AR aplikacije.
- Umjetnost i kreativnost: AR potiče kreativnost učenika kroz interaktivne projekte.
- Prednosti i nedostaci proširene stvarnosti:
- Prednosti: Interaktivnost, bolje razumijevanje, motivacija učenika.
- Nedostaci: Tehnički izazovi, potreba za odgovarajućom opremom, mogući negativni utjecaji na zdravlje.
Ukratko, proširena stvarnost ima ogroman potencijal u obrazovanju, potiče inovativnost i omogućuje učenicima da stvaraju, istražuju i uče na nov i zanimljiv način koje je omogućeno učenicima naše škole u okviru projeta Škola budućnosti u kojemu sudjelujemo već četvrtu godinu.
Kako biste naučili više o VR, XR i AR pročitajte: ovdje, ovdje, ovdje, ovdje, ovdje, ovdje ili ovdje.